Na níže uvedených řádcích Vám napovíme, proč je při hledání nových obchodních příležitostí výhodnější využít kontaktů z firemních databází namísto informací z volně dostupných online katalogů. Možná Vás překvapí, že jednou z výhod firemních databází je i cena, byť kontakty z volně dostupných katalogů získáte často zdarma…
Množství kontaktů
Volně dostupné katalogy i firemní databáze čerpají informace o podnikatelských subjektech většinou z obchodního rejstříku a živnostenského rejstříku. Mohlo by se tedy zdát, že zde jsou síly vyrovnány. Ovšem, pouze v případě že narazíte na katalog, který informace pravidelně aktualizuje a zároveň agreguje data bez výjimek. Na internetu je řada katalogů firem, které se „volně“ pouze tváří, ale zápis v nich je zpoplatněn přemrštěnou částkou (i tisíce korun ročně), což je pro řadu firem důvod k tomu, zápis zde nemít.
Pouze ve firemních databázích máte jistotu, že vybíráte z kompletního portfolia potenciálních zákazníků s tím, že kontakty uvedené v databázi jsou pravidelně aktualizovány.
Schopnost přesně zacílit
Volně dostupné katalogy nabízí většinou možnost filtru společností dle regionu či oboru podnikání. Lépe zpracované katalogy Vám umožní i hledání dle klíčových slov a platebních metod (např. v případě restaurací).
Naproti tomu, firemní databáze, konkrétně databáze společnosti Bisnode, Vám umožní filtrovat potenciální obchodní partnery dle 200 parametrů, mezi které patří např.
- obor podnikání
- místo podnikání
- počet zaměstnanců
- platební morálka
- roční obraty a zisky
- informace o vlastnících a managementu
Ve firemních databázích tedy, na rozdíl od volně dostupných katalogů, najdete potenciální klienty, u nichž máte vysokou pravděpodobnost úspěchu (dokončení obchodního případu). Zároveň si ušetříte čas obvoláváním či obepisováním potenciálních klientů, pro které Vaše produkty či služby nejsou vhodné, ať už s ohledem na velikost podniku, počet zaměstnanců či platební morálku.
Cena
Kontakty z volně dostupných katalogů jsou zdarma, ty z firemních databází získáte za předem stanovenou částku. To, že je nulová investice vykoupena velmi nízkou kvalitou, jste se dozvěděli na výše uvedených řádcích. Pokud do nákladů na akvizici započtete i čas, který promarníte komunikací s potenciálními klienty, u nichž máte mizivou šanci na uzavření obchodu, volně dostupné katalogy již nevychází tak dobře. Kvalitní (ověřený, pravidelně aktualizovaný) kontakt z firemní databáze, ke kterému navíc získáte řadu dalších informací (viz výše část „schopnost zacílit) získáte za cenu v řádu haléřů či jednotek korun.
Např. kontakty na stavební firmy ze specializované databáze společnosti Bisnode získáte v přepočtu za 0,82 Kč bez DPH /ks, kontakty na hotely pak za 2,11 Kč bez DPH /ks a kontakty na lékárny za 2,38 Kč bez DPH /ks.