Připravujeme

Obsah:

LEDEN / ÚNOR 2017

Mercedes-Benz Maybach Vision 6
Tesla P 100 D
Autosalón Paříž 2016
BMW Alpina B7 Biturbo
Fenomén jménem SUV
Elektromobilita
Pirelli kalendář 2016

A ještě mnohem více...

 

image_8121

KIA koncept GT4 Stinger

Síla, vyváženost a osvědčený výkon

Pod kapotou konceptu GT4 Stinger je uložen osvědčený přeplňovaný zážehový čtyřválec Kia T-GDI 2.0 s přímým vstřikováním paliva, naladěný na výkon 315 koní.

„Naše závodní vozy Optima používají stejný motor, který může nabízet i více než 400 koní,“ řekl Kearns. „Proč tedy nevlít našemu konceptu do žil výkon, kterého si lidé všimnou?“

Mohutná hnací síla je přenášena na vozovku prostřednictvím šestistupňové převodovky s přímým řazením a krátkým odstupňováním. Zadní poháněná kola jsou obuta

do sportovních pneumatik Pirelli P-Zero s rozměrem 275/35 R 20. Přední podběhy vyplňují kola s pneumatikami Pirelli P-Zero rozměru 235/35 R 20, které zaručují mimořádnou úroveň přilnavosti při průjezdu zatáčkou. Speciální 20“ kola z lehké slitiny, upevněná centrální maticí, jsou vybavena prvky z uhlíkového kompozitu, které zvyšují pevnost a snižují hmotnost. Potřebný brzdný výkon zajišťují 15“ dvoudílné odvrtávané kotouče Brembo Gran Turismo se čtyřpístkovými třmeny.

Pod karoserií konceptu GT4 Stinger, lakovanou žlutým odstínem „Ignition Yellow“, se ukrývá speciální podvozek s nezávislým zavěšením všech kol na dvojicích příčných ramen. GT4 Stinger má agresivní proporce s rozvorem 2619 mm a celkovou délkou 4310 mm. Hmotnost pouhých 1305 kilogramů je téměř rovnoměrně rozložena mezi nápravy (52 procent vpředu a 48 procent vzadu). GT4 Stinger je vybaven také hřebenovým řízením se strmým převodem, které poskytuje přímou zpětnou vazbu a nekompromisní ovladatelnost.

Jednoduchý design

Příznivci designérského stylu, definovaného Peterem Schreyerem, prezidentem a šéfdesignérem Kia Motors Corporation, okamžitě rozpoznají klíčové stylistické prvky konceptu GT4 Stinger. „Vozu jsme dali ‚obtažený‘ vzhled,“ říká Kearns. „Působí to, jako by byly panely karoserie vytvarovány kolem struktury karoserie a nikoli jen prostě přivařeny k ní.“ GT4 Stinger má jednoduchou a zároveň dynamickou siluetu. Nejnovější interpretace charakteristické masky chladiče Kia je umístěna nízko nad vozovkou, aby bylo zajištěno maximální chlazení motoru a optimální přívod chladicího vzduchu. Rámeček masky chladiče je bílý s vícevrstvým saténově černým ohraničením, což je motiv, který se opakuje na různých místech vozidla. S maskou chladiče sousedí

po obou stranách vertikální světlomety LED a do nárazníku jsou integrovány otvory

pro přívod chladicího vzduchu k předním brzdám. Přední spoiler z uhlíkového kompozitu zvyšuje přítlak ve vysokých rychlostech a udržuje přední pneumatiky konceptu GT4 Stinger v optimálním kontaktu s vozovkou.

Interiér má účelný a praktický design. Zatažení za hliníkové kliky dveří odhalí jejich neuvěřitelně nízkou hmotnost, ale jejich velkorysá šířka výrazně usnadňuje usedání

do kůží potažených skořepinových sedadel. Na podlaze není žádný koberec, jen pryžová podlahová rohož pod hliníkovými pedály. Před řidičem se nachází volant s tlustým, dole zploštělým věncem a červeně podsvícený přístrojový panel s velkým otáčkoměrem a ukazatelem zařazeného převodového stupně. V souladu se závodním zaměřením byly vnitřní kliky dveří nahrazeny stylovými poutky. GT4 Stinger se obejde bez luxusu audiosystému. „Audiosystém máme pod kapotou a funkci reproduktorů plní výfukové potrubí,“ řekl Kearns. Za jízdy vydávají výfuky konceptu GT4 Stinger zvuky, které lahodí uchu každého automobilového nadšence.

Video

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

DÍVKA DNE

Generální partneři portálu:

    

Partneři portálu:

        

Další portály mediální skupiny HMG:

      

TOPlist