Připravujeme

Obsah:

ZÁŘÍ / ŘÍJEN 2018

Mercedes-Benz Maybach Vision 6
Tesla P 100 D
Fenomén vozů SUV
Elektromobilita 2020
Pirelli kalendář 2017

A ještě mnohem více...

image_8121

Třetina Čechů kupuje květiny jen jednou za čtvrt roku

Češi se při darování květin chovají velmi konzervativně. Na 30 % z nás kupuje květinu jen jednou za čtvrt roku, a to zejména k narozeninám či svátku svých blízkých. Za průměrnou květinu přitom utratí 200 až 400 korun. Příležitostí potěšit květinou je přitom spousta – vyjádřit lásku, ocenění nebo poděkovat příbuzným, přátelům, spolupracovníkům či obchodním partnerům. Květinu ale můžeme darovat i bezdůvodně a vykouzlit tak opačné straně úsměv na tváří. Změnit přístup ve smýšlení Čechů by mohla unikátní květinová služba Fleurop, která vstupuje na český trh a nabízí komfortní řešení – online nákup a rozesílku květin napříč nejen Českou republikou, ale do celého světa.

 

Říká se, že květiny mluví nejkrásnějším jazykem světa. Podle výsledků průzkumu společnosti Fleurop však Češi tuto „květomluvu“ příliš nevyužívají a je potřeba ji opět obnovit. Květiny darujeme jen příležitostně, necelá třetina respondentů tak činí pouze jednou za čtvrt roku a každý pátý z nás jen dvakrát do roka. Jako nejvhodnější příležitost udělat někomu radost květinou pak vnímáme především oslavu narozenin (91,8 %) a svátku (60,7 %), Den matek (50,8%) či důležitá výročí (48,3 %). Muži nejčastěji kupují květinu svým partnerkám a matkám, ženy matkám a svým kolegyním. Obecně obdarováváme spíše ženy, pouze 27,9 % respondentů již květinou obdarovalo muže. V otázce, proč kupujeme květinu jako dárek, se ženy i muži shodují. Kytici pokládají za dar, který potěší každého, popřípadě ví přesně, že obdarovaný má květiny rád.

 „Chování Čechů při darování květin je velmi konzervativní a stereotypní, nicméně zaznamenáváme, že pomalu nastupuje trend ze západu, kde je kultura věnování květin velmi rozvinutá. Vzhledem k zaneprázdněnosti, lidé čím dál více využívají nákup kytic v e-shopech, což se může zdát Čechům neosobní, protože si na službu zaslání kytice kurýrem teprve zvykáme. Tento akt je ale pro příjemce nesmírně emotivní díky nečekanému překvapení a osobní vzkaz, se kterým si objednavatelé dávají záležet, a je přiložený ke kytici, z toho dělá naopak velmi osobní a neopakovatelnou záležitost. V dnešní době je nesmírně důležité si umět vyjádřit lásku, sympatie, podporu a ocenění, a to vše květiny zprostředkují,“ říká Jitka Mandysová ze společnosti Fleurop.

Mezi TOP 5 nejoblíbenějších květin Čechů patří růže (79,5 %), gerbery (38,9 %), orchideje (31,5%), tulipány (23,6 %) a karafiáty (16,4 %). Muži preferují barvy červenou, modrou a žlutou, ženy zase dávají přednost červené, růžové a fialové. Pro více než polovinu respondentů je při výběru nejdůležitějším faktorem vzhled květiny.

 „V Německu má značka Fleurop stoletou tradici, a tudíž byla postavena na prodeji v kamenných obchodech.  V poslední době se ale mění trend nakupování a stále více lidí využívá online nákup a kvalitní květinovou doručovací službu,“ komentuje Winnie Lechtape, vedoucí marketingu německého Fleurop AG.

Právě online nákup a expresní doručování společnosti Fleurop umožňuje udělat radost či poděkovat květinou snadno, rychle a v rámci 150 zemí světa! Příležitostí k darování květin je spousta a z průzkumu vyplývá, že květina je univerzální dar a milé gesto, které nikdy nikoho neurazí.

Informace vyplývají z průzkumu společnosti Fleurop realizovaného prostřednictvím Instant Research v rámci České republiky na začátku letošního roku.

Video

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

DÍVKA DNE

Generální partneři portálu:

    

Partneři portálu:

        

Další portály mediální skupiny HMG:

      

TOPlist