Tour de France je vyvrcholením cyklistické sezóny. ŠKODA je letos již potřinácté oficiálním partnerem a oficiálním vozem pravděpodobně nejobtížnějšího cyklistického závodu na světě. Designéři této české značky navíc také navrhli trofeje, které 24. července v Paříži převezmou vítězové letošního závodu kolem Francie. Tyto trofeje jsou mistrovskými díly českého sklářství. Při jejich tvorbě se nechali designéři ŠKODA AUTO inspirovat tvarem pneumatiky jízdního kola - je to reminiscence na jízdní kolo, kterým před 121 lety začala historie automobilky.
Skleněné trofeje pro vítěze Tour de France 2016
Při tvorbě trofejí se nechali designéři inspirovat tvarem pneumatiky jízdního kola - je to reminiscence na jízdní kolo, kterým před 121 lety začala historie automobilky.
Mistrovská díla českého sklářského umění
Stejně jako v roce 2015 je trofej pro nositele Zeleného trikotu (nejlepší jezdec bodové klasifikace) vyrobena ze zeleného skla. A důvod je prostý, Škoda je opět partnerem Zeleného trikotu.
60 centimetrů vysoké, čtyři kilogramy těžké - trofeje pro vítěze Tour de France
Spoluautorem trofejí je designér společnosti Peter Olah a ručně je vyrobili čeští umělečtí skláři.
Vyrobeny byly renomovanou sklářskou firmou Lasvit.
Trofeje, vysoké 60 centimetrů a vážicí čtyři kilogramy, nadchnou svými emocionálními tvary, umně odvozenými od tvarů jízdního kola. Designéři se tím odvolávají na počátky automobilky.