Pokud víte, co je casino bonus bez vkladu, pak pravděpodobně znáte hry z 90. let, které se ve svém žánru staly klasikou už dávno. Mnohé z těchto her jsou populární dodnes a některé z nich měly zásadní vliv na další, neméně známé projekty.
Historie vzniku
Žánr online her vznikl v 70. letech, ale dlouho se netěšil příliš velké oblibě. Průlom nastal v 90. letech - Napomohl tomu rychlý rozvoj celosvětové sítě. Právě v tomto desetiletí a vznikly takové hity jako Lineage, Starcraft, Counter-Strike, a nejen to.
Lineage
Tato jihokorejská hra v žánru MMORPG vznikla v roce 1998 a okamžitě se stala velmi populární. Důvodů je hned několik: klasický styl středověké fantasy, novost žánru MMORPG a na tehdejší dobu ohromující grafika. Svou roli v popularitě hry samozřejmě sehrál i fakt, že byla distribuována zdarma.
Podstata hry je poměrně jednoduchá - neustále musíte pumpovat svou postavu. Dělejte to zabíjením různých příšer a dělejte to s někým - šance vyhrát sám není tak vysoká. Dá se tedy říci, že hra je stoprocentně týmová.
Přestože je hra stará již 25 let, je v Jižní Koreji stále poměrně populární. Významnou roli v její popularitě sehrál prequel Lineage II vydaný v roce 2003.
Starcraft
Ve stejném roce 1998 vyšla neméně slavná online hra Starcraft. Její charakteristickou vlastností je, že byla jednou z prvních strategií v reálném čase, kde se každá strana lišila nejen vzhledem, ale měla i různé vlastnosti herních ras, stejně jako jednotnou bojovou strategii.
Hra se točí kolem války mezi rasami Protoss, Zerg a Terran. Protossové mají velmi silné válečníky a vybavení, které je však poměrně drahé. Na druhou stranu zergové mají mnohem lepší rychlost a počty. Terrani jsou na druhou stranu dobře vojensky vyspělí a zároveň poměrně mobilní. Přesto ani jedna z ras nemá výraznou výhodu. Hráč si musí vybrat jednu z těchto ras a bojovat proti zbylým dvěma.
Starcraft má bezplatný oficiální server, ke kterému se může připojit kdokoli. Hru lze hrát proti skutečným lidem i proti počítači. Mohou se také upravovat mapy, aby byly jednodušší nebo těžší, podle toho, co hráč potřebuje.
Counter-Strike
Historie této střílečky z pohledu první osoby je poměrně zajímavá. Jde o to, že zpočátku Counter-Strike nebyl samostatnou hrou, ale jen modifikací hry Half-Life. Tuto modifikaci vytvořili dva američtí nadšenci a rázem se stala velmi populární po celém světě. Tvůrci Half-Life si toho všimli, koupili vlastnická práva a z modifikace udělali plnohodnotnou hru.
Ve hře Counter-Strike si hráč musí vybrat, kým chce být - teroristou nebo příslušníkem speciálních jednotek. Podstatou hry je boj mezi těmito dvěma stranami. Také každý tým má své vlastní vlastnosti - například teroristé mohou vyhodit do povětří bombu a speciální jednotky mohou zachraňovat rukojmí. Uživatelé si také mohou vybrat z různých lokací, které jsou univerzální a mají svá specifika, jež mohou ovlivnit průběh hry.
Ultima Online
Tato hra byla ve své době také nesmírně populární. Velkou roli v ní hrál osobitý fantasy svět a také obrovské množství unikátních prvků, které se dříve ve hrách neuplatňovaly. Kromě toho si uživatelé oblíbili složitost vývoje své postavy, stejně jako dobře vyladěný PvP-systém. V roce 1998 se hra dočkala prvního rozšíření, které přidalo novou oblast a spoustu unikátních příšer.
S Ultimou Online je také spojen skandál Lorda Britishe, postavy jednoho z vývojářů hry. Lord British měl být nezranitelný, ale během dalšího beta testu v roce 1997 hráč Raines na postavu hodil kouzlo "Ohnivá zeď" a na místě ji zabil. Stalo se tak proto, že vývojáři zapomněli vrátit lordu Britishovi nedávno vypnutou nesmrtelnost, čehož Raines využil. Tento hráč již dříve využil chyby ve hře pro své vlastní účely, místo aby o nich informoval vývojáře. To byl důvod, proč byl Raines zablokován. Tento incident se stal jedním z nejpamátnějších v historii žánru MMORPG.
18+ Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost.
Zdroj foto: csgame.cz, Pixabay.com