Nejnovější verze modelu CLS je průkopníkem nového designérského stylu značky Mercedes-Benz, který se vyznačuje čistými tvary s minimalizovanými liniemi. Její charakter je určen konturou masky chladiče, která se směrem dolů rozšiřuje, a dopředu skloněnou přídí. Dalšími znaky jsou široké, nízké světlomety a dvoudílné zadní svítilny. Design nové generace zároveň přebírá nadčasový šarm první generace modelu CLS, která založila nový segment a rychle se stala designérskou ikonou.

CLS obdržel kompletně novou paletu motorů, jež zahrnuje řadové šestiválce i řadové čtyřválce, vždy ve vznětové i zážehové verzi. Stejně jako u předchůdců je i charakter třetí generace modelové řady CLS příkladem suverénní sportovnosti. CLS je mimořádně emocionálním vozidlem, které poskytuje přesvědčivý komfort při cestování na dlouhé vzdálenosti s velmi účinným odhlučněním interiéru a nadchne také jedinečnou technikou. Čtyřdveřové kupé přijde na trh v březnu 2018.

Mercedes-Benz vytvořil v roce 2003 s modelem CLS, který poprvé kombinoval eleganci a dynamiku kupé s komfortem a funkčností sedanu, nový automobilový segment. Mercedes-Benz nyní navazuje s třetí generací modelu CLS ještě silněji na šarm a jedinečný charakter tohoto průkopníka. Novinka s neobvykle zakřivenou spodní linií a nízkou plochou bočních oken a s přikrčenou kabinou disponuje ryzími geny modelu CLS. Zároveň je dalším příkladem důsledného vývoje designérského stylu smyslné čistoty s výrazně minimalizovanými prolisy a liniemi. Četnými stylistickými detaily se navíc řadí do aktuální rodiny kupé značky Mercedes-Benz. Vynikající aerodynamiku dokládá hodnota součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,26. Zcela nová je paleta motorů, nabízených pro model CLS.
V době uvedení na trh budou k dispozici tři šestiválcové verze:
CLS 350 d 4MATIC (210 kW/286 k, 600 N.m; kombinovaná spotřeba paliva 5,6 l/100 km, kombinované emise CO2 148 g/km)
CLS 400 d 4MATIC (250 kW/340 k, 700 N.m; kombinovaná spotřeba paliva 5,6 l/100 km, kombinované emise CO2 148 g/km)
CLS 450 4MATIC (270 kW + 16 kW/367 k + 22 k; kombinovaná spotřeba paliva 7,5 l/100 km, kombinované emise CO2 178 g/km)1.

Sportovní CLS nabízí také výjimečné komfortní vlastnosti. Tuto skutečnost potvrzuje podvozek AIR BODY CONTROL, systém řízení komfortu ENERGIZING, nejnovější generace informačního a zábavního systému, připojení chytrého telefonu prostřednictvím systému Mercedes-Benz Link a funkce bezkabelového nabíjení chytrého telefonu. Dotyková plocha na středové konzole poskytuje haptickou a akustickou zpětnou vazbu při ovládání mnoha komfortních funkcí a možností nastavení. Standardní výbava modelu CLS je jako obvykle rozsáhlá. Mezi nejvýznamnější prvky výbavy patří vysokovýkonné světlomety LED High Performance, 18“ kola z lehké slitiny s pneumatikami odlišných rozměrů vpředu a vzadu, asistent pro jízdu v jízdním pruhu, asistent pro dodržování omezení rychlosti jízdy, 12,3“ multimediální displej, dekorační osvětlení včetně osvětlených výdechů ventilační soustavy, služby Mercedes me connect a komunikační modul s LTE.

Exteriér: suverénní sportovnost ve stylu kupé značky Mercedes-Benz
„Nový model CLS je jako archetyp čtyřdveřového kupé designérskou ikonou. V souladu s naší designérskou filozofií smyslné čistoty jsme jeho DNA extrémně puristickým způsobem minimalizovali a zároveň jí dodali emocionální náboj elegantní krásou,“ říká Gorden Wagener, šéfdesignér společnosti Daimler AG. Mezi markantní detaily na přídi patří pro kupé značky Mercedes-Benz typická diamantová maska chladiče s jednou lamelou. Silueta masky chladiče se směrem dolů rozevírá, a přebírá tak kontury masky chladiče modelu Mercedes-AMG GT. Kapota motoru plynule navazuje na okolní plochy karoserie. Velmi nízké a široké světlomety se svými dovnitř skloněnými bočními stěnami dynamicky přizpůsobují konturám masky chladiče.