Doporučujeme

HOTELHOUSE.cz

 

Portál o hotelech, pensionech a spa resortech...

Letenky, tipy na cestování, golfová hřiště, restaurace, bary, kavárny a vinárny.

image_19468

Květiny nejsou jen ženskou záležitostí

Češi darují květiny velmi zřídka. Téměř třetina Čechů kupuje květinu jen jednou za čtvrt roku, a to zejména k narozeninám či svátku svých blízkých. Za průměrnou květinu přitom utratí 200 až 400 korun. Informace vyplývají z průzkumu společnosti Fleurop realizovaného prostřednictvím Instant Research v rámci České republiky na začátku letošního roku.

Říká se, že květiny mluví nejkrásnějším jazykem světa. Podle výsledků průzkumu společnosti Fleurop však Češi tuto „květomluvu“ příliš nevyužívají a je potřeba ji opět obnovit. Květiny darujeme jen příležitostně, necelá třetina respondentů tak činí pouze jednou za čtvrt roku a každý pátý z nás jen dvakrát do roka. Jako nejvhodnější příležitost udělat někomu radost květinou pak vnímáme především oslavu narozenin (91,8 %) a svátku (60,7 %), Den matek (50,8%) či důležitá výročí (48,3 %). Muži nejčastěji kupují květinu svým partnerkám a matkám, ženy matkám a svým kolegyním. Obecně obdarováváme spíše ženy, pouze 27,9 % respondentů již květinou obdarovalo muže. V otázce, proč kupujeme květinu jako dárek, se ženy i muži shodují. Kytici pokládají za dar, který potěší každého, popřípadě ví přesně, že obdarovaný má květiny rád.

 „Chování Čechů při darování květin je velmi konzervativní a stereotypní, nicméně zaznamenáváme, že pomalu nastupuje trend ze západu, kde je kultura věnování květin velmi rozvinutá. Vzhledem k zaneprázdněnosti, lidé čím dál více využívají nákup kytic v e-shopech, což se může zdát Čechům neosobní, protože si na službu zaslání kytice kurýrem teprve zvykáme. Tento akt je ale pro příjemce nesmírně emotivní díky nečekanému překvapení a osobní vzkaz, se kterým si objednavatelé dávají záležet, a je přiložený ke kytici, z toho dělá naopak velmi osobní a neopakovatelnou záležitost. V dnešní době je nesmírně důležité si umět vyjádřit lásku, sympatie, podporu a ocenění, a to vše květiny zprostředkují,“ říká Jitka Mandysová ze společnosti Fleurop.

Nejoblíbenější jsou růže

Mezi TOP 5 nejoblíbenějších květin Čechů patří růže (79,5 %), gerbery (38,9 %), orchideje (31,5%), tulipány (23,6 %) a karafiáty (16,4 %). Muži preferují barvy červenou, modrou a žlutou, ženy zase dávají přednost červené, růžové a fialové. Pro více než polovinu respondentů je při výběru nejdůležitějším faktorem vzhled květiny.

 „V Německu má značka Fleurop stoletou tradici, a tudíž byla postavena na prodeji v kamenných obchodech.  V poslední době se ale mění trend nakupování a stále více lidí využívá online nákup a kvalitní květinovou doručovací službu,“ komentuje Winnie Lechtape, vedoucí marketingu německého Fleurop AG.

Právě online nákup a expresní doručování společnosti Fleurop umožňuje udělat radost či poděkovat květinou snadno, rychle a v rámci 150 zemí světa! Příležitostí k darování květin je spousta a z průzkumu vyplývá, že květina je univerzální dar a milé gesto, které nikdy nikoho neurazí. 

Video

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

PODCASTHOUSE

Generální partner portálu:

    

Partneři portálu:


 

        

 

 

Další portály mediální skupiny HMG:

      

     CELEBRITYHOUSE.cz

 

PORTÁLY HMG :

www.carshouse.cz    www.menhouse.cz  www.womenhouse.cz  www.luxuryhouse.cz

www.gastrohouse.cz  www.celebrityhouse.cz  www.cinemahouse.cz  www.househouse.cz

www.kidshouse.cz   www.bookhouse.cz   www.hotelhouse.cz 

www.nicemagazine.cz  www.homemagazine.cz   www.golfmagazine.cz  www.letniservis.cz

 www.inspirovanikrasou.cz  www.sefredaktorzavolantem.cz   www.rozhovoryzavolantem.cz

www.watchhouse.cz  www.luxusniplaze.cz  www.luxurymagazine.cz

www.snehovyservis.cz  www.podcasthouse.cz  www.menhouseman.cz

www.nejlepsikavarny.cz  www.onlyfashion.cz   www.prazskeprikopy.cz  www.bydletestylove.cz 

www.HMGmagazine.cz  

TOPlist