Mnozí si pod pojmem marketing představují reklamu. A přestože mají z části pravdu, není to úplně tak. Reklama je sice jeho součástí, ale marketing v sobě ukrývá mnohem víc.
Marketing je proces
Marketing představuje způsob propagace produktu nebo službu. To, jak podnik komunikuje klíčové vlastnosti produktu veřejnosti a potenciálním zákazníkům. Celý tento proces je završen generováním tržeb a zvyšováním obratů. V překladu to v podstatě znamená, že firma uspokojí zákazníkovy potřeby za finanční obnos. Marketing je tedy jakýmsi zprostředkovatelem.
Jaký je cíl online marketingu pro firmy?
Marketing se snaží v lidech vzbudit zájem o produkty a služby firmy. Toho firma dosáhne prostřednictvím výzkumů trhu, analýzy a pochopení cílové skupiny.
Jaké typy marketingu známe?
Internetový marketing - děje se v online prostředí. Už jen to, že je firma přítomna v online prostředí, je v podstatě marketing.
SEO - optimalizace pro vyhledávače - jde o jednu ze základních služeb online marketingu. Jejím úkolem je optimalizovat obsah webu a další faktory tak, aby se web zobrazoval na co nejvyšších příčkách ve vyhledávačích.
Facebook reklama nebo marketing na sociálních sítích - znamená, že firma využívá další marketingové kanály, jako jsou Facebook, Instagram, Twitter či Linkedln a podobně.
PPC reklama - nebo plať za klik je typ reklamy, díky kterému se vaše produkty zobrazí na konkrétní klíčová slova ve vyhledávačích úplně nahoře bez nutnosti budovat dlouhodobé pozice.
A co je reklama
Reklama je neodmyslitelnou součástí marketingu. Jelikož online marketing zahrnuje mimo jiné i vývoj produktu, výzkum, distribuci produktu, strategii či budování vztahů s veřejností, reklama není jeho synonymem. Je jeho komponentou, jedním ze stádií dlouhého procesu, jehož cílem je prodat produkt nebo službu.
Zdroj foto: Hipromotion.cz, Pixabay.com