Připravujeme

Obsah:

LEDEN / ÚNOR 2017

Mercedes-Benz Maybach Vision 6
Tesla P 100 D
Autosalón Paříž 2016
BMW Alpina B7 Biturbo
Fenomén jménem SUV
Elektromobilita
Pirelli kalendář 2016

A ještě mnohem více...

 

image_8121

Jak lidé tráví čas na internetu?

Internet se stal běžnou součástí našeho života. Skoro se nechce věřit, že je s námi teprve tak krátkou dobu. Letos totiž tento fenomén slavív Česku 25 let, přesně 13. února 1992došlo - ještě v tehdejším Československu - na pražském ČVUT ke slavnostnímu připojení. V té době však ještě nikdo neměl ani nejmenší tušení, jak neuvěřitelný rozmach internetu nastane, že se stane virtuální realitou, v níž budou platit vlastní zákony a symboly. Dnes jsou k němu připojeny tři čtvrtiny českých domácností, pro které představuje zdroj informací i zábavy.

Nástroj komunikace

Internet slouží hlavně ke komunikaci. Elektronickou poštu denně čte a kontroluje 94% uživatelů, jedná se tak o nejčastější činnost Čechů na internetu. V kontaktu se svými přáteli pak zůstává víc jak polovina lidí přes sociální sítě, jejichž obliba stále roste. Tyto sociální sítě, jako například Facebook, Instagram či Twitter využívá především mladší generace. V poslední době dochází také k výraznému nárůstu posílání zpráv přes chatovací platformy, rozvíjí se rovněž internetová komunikace s úřady.

Zdroj informací

Další častou činnost představuje čtení zpráv a novinek. Velké procento Čechů vyhledává na internetu informace, a to nejen o aktuálním dění doma a ve světě. Nejčastěji se zajímají o cestování, ubytování, zboží, služby či slevové akce supermarketů. Někdy však chtějí znát odpověď na skutečně zvláštní otázky, nad nimiž zůstává rozum stát. Mezi ty bezkonkurenčně nejpodivnější, u kterých snad i samotný vyhledávač Google musí pochybovat o tom, jestli jsou míněny vážně, patří: jak zatajit těhotenství, jak podvést partnera, aby si toho nevšiml, nebo jak vydělat miliony.

Pohodlné nakupování

S příchodem nových technologií se změnilo také nakupování. Proč chodit do obchodu, když si můžeme pohodlně nakoupit v klidu a teple svého domova bez ohledu na denní či noční hodinu, rychle porovnat ceny a uspořit tak nejen peníze, ale také čas? Za rok průměrný český uživatel internetu utratí přes 7000 Kč, dámy si nejčastěji dělají radost oblečením a kosmetikou, muži si zase dopřávají novou elektroniku. V poslední době se stalo trendem také nakupování potravin přes internet, e-shop provozuje většina původně kamenných obchodů.

Internetem nepolíbení

Nejaktivnější jsou na internetu mladí do 24 let, pozadu ale nezůstávají ani lidé v produktivním věku. I přesto se však u nás najdou tací, kteří zůstali tímto fenoménem nezasaženi. Přes jeden a půl milionu Čechů – nejčastěji seniorů nad 65 let, nezaměstnaných a osob se základním vzděláním, s ním nikdy nepřišlo do styku. Toto číslo se ale neustále snižuje.

Co z toho vyvodit?

Všechna tato čísla a statistiky směřují k jedinému. Kdo není na internetu, jakoby nežil. A ve světě podnikání to platí dvojnásob. Firma, která nemá promyšleně vytvořené své webové stránky, obstojí v konkurenci stěží. A tím to zdaleka nekončí. Služby jako PPC, SEO či Content marketing by měl každý podnikatel řešit stejně uvážlivě, jako volbu produktů, které svým zákazníků nabízí.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

AKCE

DÍVKA DNE

Generální partneři portálu:

    

Partneři portálu:

        

Další portály mediální skupiny HMG:

      

TOPlist