Internet se stal běžnou součástí našeho života. Skoro se nechce věřit, že je s námi teprve tak krátkou dobu. Letos totiž tento fenomén slavív Česku 25 let, přesně 13. února 1992došlo - ještě v tehdejším Československu - na pražském ČVUT ke slavnostnímu připojení. V té době však ještě nikdo neměl ani nejmenší tušení, jak neuvěřitelný rozmach internetu nastane, že se stane virtuální realitou, v níž budou platit vlastní zákony a symboly. Dnes jsou k němu připojeny tři čtvrtiny českých domácností, pro které představuje zdroj informací i zábavy.

Nástroj komunikace
Internet slouží hlavně ke komunikaci. Elektronickou poštu denně čte a kontroluje 94% uživatelů, jedná se tak o nejčastější činnost Čechů na internetu. V kontaktu se svými přáteli pak zůstává víc jak polovina lidí přes sociální sítě, jejichž obliba stále roste. Tyto sociální sítě, jako například Facebook, Instagram či Twitter využívá především mladší generace. V poslední době dochází také k výraznému nárůstu posílání zpráv přes chatovací platformy, rozvíjí se rovněž internetová komunikace s úřady.

Zdroj informací
Další častou činnost představuje čtení zpráv a novinek. Velké procento Čechů vyhledává na internetu informace, a to nejen o aktuálním dění doma a ve světě. Nejčastěji se zajímají o cestování, ubytování, zboží, služby či slevové akce supermarketů. Někdy však chtějí znát odpověď na skutečně zvláštní otázky, nad nimiž zůstává rozum stát. Mezi ty bezkonkurenčně nejpodivnější, u kterých snad i samotný vyhledávač Google musí pochybovat o tom, jestli jsou míněny vážně, patří: jak zatajit těhotenství, jak podvést partnera, aby si toho nevšiml, nebo jak vydělat miliony.

Pohodlné nakupování
S příchodem nových technologií se změnilo také nakupování. Proč chodit do obchodu, když si můžeme pohodlně nakoupit v klidu a teple svého domova bez ohledu na denní či noční hodinu, rychle porovnat ceny a uspořit tak nejen peníze, ale také čas? Za rok průměrný český uživatel internetu utratí přes 7000 Kč, dámy si nejčastěji dělají radost oblečením a kosmetikou, muži si zase dopřávají novou elektroniku. V poslední době se stalo trendem také nakupování potravin přes internet, e-shop provozuje většina původně kamenných obchodů.
Nejaktivnější jsou na internetu mladí do 24 let, pozadu ale nezůstávají ani lidé v produktivním věku. I přesto se však u nás najdou tací, kteří zůstali tímto fenoménem nezasaženi. Přes jeden a půl milionu Čechů – nejčastěji seniorů nad 65 let, nezaměstnaných a osob se základním vzděláním, s ním nikdy nepřišlo do styku. Toto číslo se ale neustále snižuje.

Co z toho vyvodit?
Všechna tato čísla a statistiky směřují k jedinému. Kdo není na internetu, jakoby nežil. A ve světě podnikání to platí dvojnásob. Firma, která nemá promyšleně vytvořené své webové stránky, obstojí v konkurenci stěží. A tím to zdaleka nekončí. Služby jako PPC, SEO či Content marketing by měl každý podnikatel řešit stejně uvážlivě, jako volbu produktů, které svým zákazníků nabízí.