Filtry pevných částic jsou finanční hrozbou nejednoho majitele dieselových vozidel, jež jsou tímto systémem vybaveny. Navíc se emisní normy v pravidelných časových intervalech ještě více zpřísňují, aby se do ovzduší dostávalo čím dál méně výfukových plynů, a planetě se tak „lépe dýchalo“. Zásadní norma přišla v roce 2009, kdy začalo platit EURO 5, jež donutilo výrobce automobilů, aby začali používat další moderní technologie v podobě filtrů pevných částic.
Životnost filtrů pevných částic
Tak jako většina zařízení, i DPF filtry mají svoji určitou životnost. Ta je prodloužena novými technologiemi a částečně funguje samostatná regenerace. Ale i ta má nějaké své hranice, které nefungují donekonečna. Proto – jako u řady dalších z mnoha filtrů – dochází k jejich zanášení a ucpávání. Životnost DPF je v současnosti o dost lepší, než byla v jejich začátcích. Aktuální údaje o výdrži filtrů se pohybují v nájezdových rozmezích 100.000 až 250.000 kilometrů, což nejsou vůbec špatná čísla.
Prevence je lepší než čištění, nebo úplná výměna
Jak dlouho filtr pevných částic vydrží, ovlivňujete hlavně vy jako řidič a majitel vozidla. Existují určité zásady, jež je dobré dodržovat, aby vše fungovalo, jak má. Je zapotřebí, abyste tankovali kvalitní naftu, která má vše potřebné a dobře se spaluje, bez zbytečných usazenin, které právě při provozu zanášejí DPF filtry. Dále je potřeba dbát na vhodný olej, k tomu určený.
Čištění filtrů pevných částic a výměna
V dnešní době je už běžné čištění filtru pevných částic, ale není zrovna nejlevnější, ikdyž pořád o dost výhodnější než nechat udělat kompletní výměnu. Navíc jak jdou technologie stále dopředu, je čištění DPF filtru i ekologickou záležitostí. Vše probíhá v souladu s přírodou a nezanechává žádnou výraznou zátěžovou stopu.