Technika, která nám poskytuje stále více možností, jak si usnadnit každodenní život, jde neustále dopředu, a to nejen po stránce hardwarové, ale i softwarové. Inovace v současné době přicházejí každý den, a i možnosti mobilních aplikací se mění turbulentní rychlostí. Vhodné tak je se zamyslet, zda v tomto odvětví neztrácíte krok s konkurencí a zda mobilní aplikace neusnadní život vám ve firmě či vašim zákazníkům. Na co se v roce 2024 v mobilních aplikacích zaměřit?
Využití AI je stále aktuálnější
Poslední roky se umělá inteligence a její využití v rámci marketingu a zákaznické péče diskutuje stále více. Kromě voicebotů, se kterými se můžete setkat na telefonních linkách ve formě chytrých asistentů, boduje především integrace ChatGPT, který textově komunikuje se zákazníky.
Právě integraci ChatGPT byste měli do svého komunikačního mixu alespoň zvážit. Samozřejmě, že integrace tohoto chatbota nevyřeší všechny požadavky vašich zákazníků, ale mohou výrazně usnadnit každodenní úkoly zaměstnancům na zákaznické péči a ti se mohou věnovat náročnějším dotazům vašich klientů.
Rozšířená realita může pomoci zvýšit zájem o vaše služby
Pokud je vaše obchodní činnost zaměřená na interiérový design, nábytek na míru apod., je pro vás možná vhodná mobilní aplikace zaměřená na rozšířenou realitu. Ta vám poskytne jednoduchý nástroj, se kterým můžete návrhy vizualizovat a zákazník tak získá okamžitou představu, jak bude dané řešení vypadat v jeho interiéru.
V rámci mobilní aplikace pak tuto funkci můžete poskytovat i přímo vašim zákazníkům, kteří získají pocit, že si mohou vybírat z řady variant bez nátlaku a za vámi přijdou s již konkrétními požadavky. Díky tomu můžete znovu ušetřit čas a zároveň poskytnout svým klientům nadstandardní služby.
Zlepšit můžete i vnitropodnikové procesy
V současné době se mobilní aplikace uplatňují i při řízení a zeštíhlení výrobních a logistických procesů. Díky průmyslu 4.0 totiž můžete dosahovat větší ziskovosti, protože tato softwarová řešení vám umí poskytnout potřebná data v reálném čase, a to v podobě přehledného grafu nebo tabulky.
Vzdělávací programy mohou mít přívětivou tvář
V současné době stále rostou požadavky na vývoj mobilní aplikace, jejíž stěžejním úkolem je vnitropodnikové vzdělávání zaměstnanců. Běžná školení, která jsou stále v mnoha případech součástí podnikové politiky totiž nemusí vyhovovat všem. Nejenže je potřeba hledat termíny, kdy se může daného školení v rámci svých směn sejít, co největší počet lidí, počítat musíte i nižší efektivitou.
Řada lidí je totiž po své směně již příliš unavená na to, aby se soustředili na příjem nových informací. Mnohem vhodnější je tak, dát lidem možnost si kurzem projít dle jejich časových a fyzických možností.
Obsah vzdělávacích programů si pak můžete upravovat sami a případně i aplikovat tyto poznatky do praxe, čehož se od školících firem často vůbec nedočkáte. Ani sami vaši zaměstnanci pak nemusí umět nové informace aplikovat.
Jak si vybrat ideálního partnera pro vývoj mobilní aplikace?
Při výběru dodavatele mobilní aplikace byste měli hledat společnost, která vám nabídne vysokou kompatibilitu, přívětivé uživatelské rozhraní, komplexnost, funkčnost, ale i příznivou cenu za nabízené řešení.
Celý proces by měl probíhat tak, že si nejprve smluvíte s firmou schůzku, kde proberete všechna vaše očekávání a potřeby. Dodavatel provede analýzu, na jejímž základě vám předloží možná technická řešení pro všechny požadované platformy.
Následně začíná vlastní vývoj aplikace a poté je zahájen pilotní provoz pro testování. Teprve po odstranění případných nedostatků a ukončení pilotního provozu dochází k produkci, tedy ke spuštění do ostrého provozu. Dodavatel vám v tuto chvíli může poskytnout i doporučení či podklady pro marketingové aktivity spojené s propagací vaší nové mobilní aplikace.
Zdroj foto: Pixabay.com, Adobe Stock, Trigama.eu