Společnost Honda představuje nové verze strojů, jež patří v motocyklovém světě mezi nejznámější jména. Dvacet pět let od představení původního modelu CBR900RR Fireblade přichází na trh dvě nové verze tohoto průlomového stroje: komplexně přepracovaná CBR1000RR Fireblade SP a nová CBR1000RR Fireblade SP2.
Od svého představení kladly všechny supersportovní modely Fireblade vždy důraz na hmotnost, ovladatelnost a agilitu. S ohledem na tuto tradici ‘naprosté kontroly’ se konstruktéři Fireblade SP pro rok 2017 zaměřili především na poměr výkonu a hmotnosti. Výsledkem jejich úsilí je o 15 kg lehčí stroj s maximálním výkonem navýšeným o 8 kW. Výsledné 14% zlepšení poměru výkonu a hmotnosti jej posouvá na úroveň, jaká v historii strojů Fireblade dosud nemá obdoby.
V roce 2017 přicházejí modely Fireblade SP a SP2 s ‘novou úrovní naprosté kontroly’, a to díky komplexnímu balíku elektronických řídicích systémů inspirovaných silniční verzí MotoGP speciálu Honda RC213V-S, jež poskytují jezdci podporu ve všech jízdních situacích. K dispozici jsou různé výkonové režimy, nastavitelné brzdění motorem či systém nastavitelné kontroly trakce Honda, ale také rychlořazení, asistent pro podřazování či nový systém ABS. Elektronické tlumiče Öhlins lze naprogramovat s bezkonkurenční mírou přesnosti.
Mezi prvenstvími v řadě Fireblade bude od roku 2017 také Fireblade SP2. Verze SP2 je vybavena lehkými koly Marchesini a upravenými ventily, spalovacími komorami a písty; k dispozici bude sada, s jejíž pomocí lze stroj přestavět pro použití na okruzích, a to jak pro závody, tak pro okruhové dny.
Na výstavě Intermot byly představeny také inovovaný model CB1100 EX a novinka CB1100 RS. V obou případech se jedná o ukázku řemeslné zručnosti techniků a konstruktérů značky Honda. Palivová nádrž má nový tvar a nadále na ní nejsou viditelné svarové švy. Boční kryty, sedla, zadní blatník a stupačky byly přepracovány s ohledem na ještě silnější a autentičtější charakter strojů řady CB. Nová LED světla dodávají retro designu moderní charakter; kratší výfuk poskytuje motoru atraktivnější zvuk.
Zatímco CB1100 EX se vyznačuje klasičtějšími rysy díky 18palcovým kolům se 40dílným nerezovým drátěným výpletem, novinka CB1100 RS přichází se sportovnějším stylem strojů kategorie café racer, novými 17palcovými koly z hliníkové slitiny obutými do širokých sportovních pneumatik, strmějším úhlem přední vidlice a s nižšími řídítky.
V následujících dnech si je představíme pěkně jednu po druhé. Máte se na co těšit.