Spousta školních bufetů dnes ještě stále vypadá jako před dvaceti lety. Jde o tmavé místnosti či okénka, která jde sotva otevřít. Na některých školách mají pouze automaty. Situaci nepřidala ani pamlsková vyhláška a covid, který spoustu bufetů zlikvidoval. Síti ReFresh Bistro se však daří, aktuálně provozuje 35 poboček a v plánu je rozšiřovat síť každý rok o dalších 10-15 poboček.
Za ReFresh Bistro stojí tým mladých ambiciózních lidí. Ředitelce Lucii Benešové je teprve 27 let a provoznímu řediteli Filipovi Caltovi je 25. Oba jsou s firmou od samých začátků. Za původním nápadem ale stojí někdo jiný.
Marek Leffler, podnikatel s dostatkem odvahy
Za největší sítí školních bufetů v ČR stojí Marek Leffler, mladík, který zkoušel podnikat již v 17 letech. Začínal v KFC, kde se velmi rychle vypracoval na manažerskou pozici. Pak si založil vlastní marketingovou agenturu Designex Group, jejímž prvním klientem bylo právě KFC. Přibývaly Burger King, Pizza Hut, Starbucks, Vodafone i Alza. Agentura funguje a roste dodnes. Po jejím boku však Marek Leffler provozuje i síť ReFresh Bistro.
Vše začalo docela náhodou, Marka oslovila paní ředitelka z jeho bývalé střední školy v Praze, zda by nechtěl provozovat svačinový bufet. Chtěl, a ačkoliv to zpočátku celé bral jen jako marketingový projekt pro svou agenturu, brzy vycítil velkou příležitost.
Provozovat neobvyklý byznys je výzvou
Franšízová síť ReFresh Bistro se snaží dokázat, že i školní bufet může nabízet moderní sortiment a fungovat tak, jak byste si v 21. století představovali. Jde o velmi specifický byznys, obsluha musí během 10minutové přestávky vyřídit velké množství požadavků. Právě proto se letos v některých ReFresh pobočkách začaly objevovat samoobslužné pokladny. ReFresh Bistro mění způsob, jakým v Česku pohlížíme na školní bufety. Cíle má však ještě mnohem větší. V plánu je rozšířit síť taktéž do nemocnic, domovů důchodců, na koupaliště či kulturní akce.
Zdroj foto a video: Refreshbistro.cz