Připravujeme

Obsah:

ZÁŘÍ / ŘÍJEN 2019

Mercedes-Benz Maybach Vision 6
Milník elektromobility
Fenomén vozů SUV
Tesla Roadster 2020
Pirelli kalendář 2019

A ještě mnohem více...

image_8121

Proč milujeme umění?

Obdivujeme jeho krásu, ale i hodnotu, díky které si jej pořizujeme jako investici.

V oboru umění je velmi náročné hledat pouze jednu přesnou definici k určení funkce a estetičnosti díla. Obě zmíněné složky jsou provázány.

Umění se zabývá estetikou čili krásou díla, ale i podstaty a důvod tvorby či jeho vzniku.

Umění je proměnná hodnota ovlivněná společenským prostředím. Polemikou se stává tzv. uměleckost, kdy je dbáno na převahu estetické funkce díla. Umění se přibližuje k mimoestetickým jevům. Zde se dostáváme do mimoumělecké oblast. A tou je funkce, kterou vypovídá umělecké dílo. Nejedná se tedy pouze o estetickou hodnotu. Funkcí může být myšlen samotný umělecký artefakt, hovořit mnohdy můžeme také o skrytém významu. Pro jeho odhalení je nutný rozbor.

Hlavní funkcí je odkazováno například k uměleckému artefaktu, k seberealizaci autora, k poznání, k hodnotě. Vedlejší již je později přidanou – postupně se nabalující - zde umění léčí a povznáší ducha - tzv. arteterapie .

Jsou vlastně dva důvody, proč milujeme umění

Ten první je zcela prozaický - vytvoří nám náladu a emoce, právě takové, které chceme cítit v jeho přítomnosti - ať je to radost, štěstí či nostalgická vzpomínka, nebo připomenutí nějaké důležité události v našich životech. Umění prezentuje naše osobní prožívání reality, to jaký jsme, nebo bychom chtěli být.

Díky němu se stáváme lepší, celistvými, ukazujeme to niterné z našich osobností a vlastně i životů. Obraz, socha, kterou máme doma vypovídá o tom, jací jsme.

Správně vybrané umělecké dílo by mělo ladit, případně doplňovat naši osobnost a to je ten důvod proč jej milujeme.

Umění jako investiční záměr

Zde hledáme jeho hodnotu, která vychází z jeho vzniku, významu, kterou do něj autor vložil. Tato skutečnost je trvalá a nepodléhá módním trendům, naopak - s časem nabývá na intenzitě. Proto, když pořizujeme umění jako investici, zajímejme se o autora, či o prostředí nebo i myšlenku, která vedla k jeho vzniku.

Při nákupu uměleckých děl, se zaměřte na autenticitu a na na styl umělce. Čím výstřednější, proklamovaný, dravý - tím lépe. V současné době už nestačí koupit si kvalitního umělce, kteří tvoří avantgardu. Pokud skutečně chceme, aby naše díla nabývala na investiční hodnotě - je dobré se specializovat na konkrétní styl s vybraným představitelem jako je třeba Josef Rataj, který je hrdý představitel POP-Artu a ambasadorem galerie De Furria.

Dále sledujeme jakým způsobem se vybraní umělci prezentují, s jejich roustoucím promem, narůstá i hodnota uměleckých děl.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

FOTOREPORTY

DÍVKA DNE

Generální partneři portálu:

    

Partneři portálu:

        

 

 

Další portály mediální skupiny HMG:

      

     CELEBRITYHOUSE.cz

 

PORTÁLY HMG :

www.carshouse.cz    www.menhouse.cz   www.womenhouse.cz   www.luxuryhouse.cz 

www.gastrohouse.cz   www.celebrityhouse.cz   www.cinemahouse.cz   www.househouse.cz

www.kidshouse.cz   www.bookhouse.cz   www.hotelhouse.cz   www.luxusniplaze.cz

www.nicemagazine.cz   www.homemagazine.cz   www.golfmagazine.cz 

  www.inspirovanikrasou.cz   www.sefredaktorzavolantem.cz   www.rozhovoryzavolantem.cz

www.luxusniplaze.cz    www.podcasthouse.cz    www.menhouseman.cz  

TOPlist